Bijna zover - Reisverslag uit Kerkrade, Nederland van Joyce Hattem - WaarBenJij.nu Bijna zover - Reisverslag uit Kerkrade, Nederland van Joyce Hattem - WaarBenJij.nu

Bijna zover

Door: Joyce van Hattem

Blijf op de hoogte en volg Joyce

17 Februari 2017 | Nederland, Kerkrade

Het is nu bijna echt zover. Morgen vertrek ik. Om 6.00 uur zal ik thuis vertrekken mijn moeder, mijn vriend en ik naar Schiphol en om 12.30 vertrekt het vliegtuig.

Helaas zijn er weer wijzigingen geweest in mijn plannen, omdat ik net het benodigde visum voor Bali krijg. Daarom heb ik helaas moeten besluiten om mijn vrijwilligerswerk in Bali af te zeggen. Hierdoor wordt mijn reis verkort met 8 weken. Ik kom nu 14 mei aan in Nederland. Gelukkig ga ik wel naar Bali, maar dan op vakantie met mijn vriend en heb ik toch de kans om dit mooie eiland te zien.

Deze hele week ben ik bezig geweest met het inpakken van mijn koffer, want wat een werk is dat zeg. Toen ik net begon dacht ik plek over te houden, maar toen was mijn koffer opeens helemaal gevuld. Tussendoor ook de hele tijd wegen, want ik mag maar 20 kilo mee op de eerste vlucht. Toen ik alles er in had woog mijn koffer 20,7kg, net 0,7 te veel. Dus er moest weer wat uit. Samen met mijn moeder gekeken wat ik hier kan laten en wat ik eventueel nog kan kopen in het buitenland.
Het gewicht werd toen 17kg.

Handbagage is net zo een groot drama alleen dan in kleiner formaat. Bij mijn eerste vlucht mag ik maar 5 kilo meenemen. Ik had alles erin wat ik mee wilde nemen en toen was mijn koffer weer te zwaar. Toen maar de keus gemaakt om mijn laptop in het grote koffer te doen, omdat het gewicht anders niet omlaag zou gaan. En toen had ik precies het goede gewicht, 4,9kg.
Als ik terug kom ga ik denk ik cursussen geven over hoe je het beste een koffer kunt inpakken :P

Vandaag ook online in gecheckt en mijn stoelen uitgekozen. Eerste is langs het gangpad en de tweede (na de overstap) bij het raampje.

Ik krijg nu vaak de vragen: wat verwacht je ervan?; ben je zenuwachtig?; hoe is het gegaan deze week? Maar hier kan ik niet echt antwoord opgeven, want ik weet niet wat ik ervan verwacht, ik ben nog nooit in die landen geweest dus ik weet niet hoe het uitziet en ik heb nog nooit in een ander land gewerkt dus dat weet ik ook niet. Of ik zenuwachtig ben en hoe deze week is geweest, ja, ik heb mijzelf bezig gehouden met mijn kamer opruimen en mijn koffer inpakken. Dus overdag was ik de hele tijd bezig en in de avond houd ik mij groot en laat zo niks merken, alleen als ik alleen ben.

Vanavond dag zeggen tegen mijn opa en oma en misschien nog mensen die langs komen. En morgen om 5.00 uur opstaan. En afscheid nemen van alle hondjes en papegaaien en natuurlijk van mijn vader, want die gaat niet mee naar Schiphol.
En op Schiphol afscheid nemen van mijn moeder en mijn vriend. Gelukkig heb ik zakdoekjes in mijn handbagage gepakt.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer als de blog echt kan beginnen met verhalen over het werk in Thailand.

  • 17 Februari 2017 - 22:23

    Petra Everaars:

    lieve Joyce, heel veel plezier en geniet ook van de reis....ik houd je in de gaten en de tijd gaat heel snel hoor...heel veel knuffels en liefs Petra x

  • 17 Februari 2017 - 23:29

    Tante Jos:

    Joyce
    goede reis heen en weer "" gezond" terug, en dat je er veel plezier in t werk zal hebben toytoy

  • 18 Februari 2017 - 22:17

    Anita:


  • 19 Februari 2017 - 23:51

    Mama:

    ik hoop dat je een geweldige tijd hebt en zeker heel veel verschillende ervaringen op doet met culturen die daar heel anders zullen zijn als hier.
    het zal stil zijn hier en ik zal je verschrikkelijk missen, maar ik gun het je van harte dat je deze droom laat uitkomen, helemaal alleen en nooit gevlogen op pad naar het onbekende.
    heel veel plezier daar in verweggistan .

    zwaai zwaai , Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Ik ben Joyce en ik ga hier vertellen over mijn reis en vrijwilligerswerk in Azië. De reden voor een blog is om de mensen thuis op de hoogte te houden en hun mee te nemen in mijn reis, maar ook zodat ik dit zelf kan terug lezen als ik terug ben het allemaal opnieuw beleven.

Actief sinds 26 Jan. 2017
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 11183

Voorgaande reizen:

18 Februari 2017 - 09 Juli 2017

My Asian Adventure - Thaipali

Landen bezocht: