Wijzigingen in mijn reisplan - Reisverslag uit Kerkrade, Nederland van Joyce Hattem - WaarBenJij.nu Wijzigingen in mijn reisplan - Reisverslag uit Kerkrade, Nederland van Joyce Hattem - WaarBenJij.nu

Wijzigingen in mijn reisplan

Door: Joyce van Hattem

Blijf op de hoogte en volg Joyce

26 Januari 2017 | Nederland, Kerkrade

Ik heb wat problemen gehad met het visum voor Bali en daardoor heb ik mijn reis moeten aanpassen. Gelukkig is dit allemaal goed verlopen. Nou het probleem was dat ik een visum voor Bali moet hebben en dat moest ik dan in de week van 6 februari aanvragen zodat ik het in de week van 13 februari kan ophalen. Maar het probleem ligt hem in de periode waarbinnen ik het visum moet gebruiken, namelijk binnen 3 maanden en de datum van de aanvraag telt hierin. Dit zou betekenen dat ik een week te kort zou komen.

Het was misschien een mogelijkheid dat ik een visum zou kunnen aanvragen in Thailand, maar hier had ik nog geen zekerheid in. Er kwam ook nog eens bij dat de ambassade van Indonesië in Thailand in Bangkok ligt, dat is 700 kilometer van waar ik verblijf in Chiang Mai. Er was een mogelijkheid dat een visa agent dit voor mij zou kunnen regelen, maar ik wilde zekerheid voordat ik zou gaan, omdat door mijn gezondheid al genoeg onzekerheid heb.

Daarom heb ik besloten om mijn reis aan te passen. Ik stopt twee weken eerder in Nepal en vertrek dan twee weken eerder naar Bali en daar heb ik dan lekker vakantie. Dus dat is al heel fijn en dan komt ook mijn vriend naar Bali en hebben we samen vakantie :D

Als mijn vakantie is afgelopen ga ik op de gewone datum, 14 mei, beginnen met het vrijwilligerswerk.

Mijn reis ziet er dan als volgt uit: 18 februari vertrek ik naar Thailand en heb ik vier weken vrijwilligerswerk; 18 maart ga ik naar Nepal en heb ik nu zes weken vrijwilligerswerk; 29 april vertrek ik naar Bali en heb ik twee weken vakantie (30 april t/m 13 mei) en 14 mei begin ik aan het vrijwilligerswerk en dan kom ik 8 juli weer naar huis.

Gelukkig ging alles goed met het regelen om de datums te veranderen ook met het omboeken van de vlucht.

Update
In mijn vorige post schreef ik over dingen die ik nog moest regelen en daar geef ik nu even een update over.
- Ik heb een paspoort (mijn eerste paspoort :) )
- Ik heb mijn VOG binnen
- Ik moet nog 1 inenting van de rabiës, komende maandag de laatste
- Ik heb behoorlijk wat tape ingeslagen (je kunt nooit genoeg hebben in mijn geval)
- Ik heb een nieuwe knie- en enkelband aangeschaft
- Ik heb sinds kort ook een rugbrace, dit zal wel van pas komen in het vliegtuig, omdat ik dan veel moet zitten
- Ik heb een luchtbedje aangeschaft
- Ik heb een koffer gekocht (een hele mooie met toekans erop zodat die goed opvalt en ik sta te zoeken)
- Ik moet ook nog 2 keer naar Den Haag om mijn visum aan te vragen en op te halen

Maar er zijn natuurlijk ook nog een aantal dingen die ik moet regelen. En niet te vergeten ook nog mijn minor van de opleiding halen voordat ik ga zodat ik met een gerust hart kan gaan.

Het komt nu wel heel dichtbij, nog geen maand meer (en de zenuwen laten dit ook goed merken :p )

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer :)

  • 26 Januari 2017 - 22:36

    Ellie Stalmans:

    Nou het gaat erg snel nu he Joyce maar zoals ik lees heb je alles goed onder controle. Ik wens je een hele goede reis en dat het word zoals je het verwacht xxxx Ik hoop je te kunnen volgen via deze site.

    XX Ellie

  • 26 Januari 2017 - 22:41

    Sanne:

    Oh wat super gaaf Joyce! Ik wens je alvast heel veel plezier en interessante momenten! Dat je er veel mag leren en ervaring kan opdoen en daarnaast kan genieten van de mooie dingen die het allemaal te bieden heeft. Daarnaast ook nog een goede gezondheid! Doe je ding en geniet! Liefs Sanne! P.s.8' ga je zeker volgen dus laat maar veel van je horen ☺

  • 27 Januari 2017 - 01:26

    Anita:

    Wat al een spannende tijd ! Ik leef met je mee hoor en zal je blog zeker volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Ik ben Joyce en ik ga hier vertellen over mijn reis en vrijwilligerswerk in Azië. De reden voor een blog is om de mensen thuis op de hoogte te houden en hun mee te nemen in mijn reis, maar ook zodat ik dit zelf kan terug lezen als ik terug ben het allemaal opnieuw beleven.

Actief sinds 26 Jan. 2017
Verslag gelezen: 576
Totaal aantal bezoekers 11194

Voorgaande reizen:

18 Februari 2017 - 09 Juli 2017

My Asian Adventure - Thaipali

Landen bezocht: